website-pep-home

Veelgestelde vragen

Wordt jullie hulp vergoed?

Hulp vanuit de basis-GGZ voor kinderen tot 18 jaar wordt door de betreffende gemeente vergoed mits er een verwijzing is van de huisarts, jeugdarts of een medisch specialist.

Ook een psychodiagnostisch onderzoek wordt onder dezelfde voorwaarden, vergoed mits er een vermoeden is van een ontwikkelingsprobleem.

Voor onderzoek naar dyslexie gelden afwijkende voorwaarden, zie hiervoor www.nkd.nl

Heb ik een verwijzing nodig?

Ja, indien je in aanmerking wilt komen voor vergoede zorg. Zorg voor kinderen tot 18 jaar wordt sinds 2015 vergoed door de gemeenten. De praktijk heeft contacten met de gemeenten Zutphen, Brummen, Voorst, Lochem en Apeldoorn. Om in aanmerking te komen voor deze zorg is een verwijsbrief van de huisarts, de jeugdarts, een kinderarts of een consulent van de gemeente nodig.

Wanneer je niet in aanmerking wil komen voor vergoede zorg dan is er geen verwijzing nodig. Je moet dan wel zelf de rekening voor het onderzoek of de geboden zorg betalen.

Waarom is er een wachttijd?

Omdat er bij PeP regelmatig veel aanmeldingen binnen komen heeft de praktijk soms een wachtlijst. De wachttijd voor diagnostiek of behandeling kan soms verschillen. Klik hier voor een actueel overzicht van de wachttijd.

Waar vind ik PeP?

Onze praktijk is te vinden in Zutphen. Het adres is Piet Heinstraat 11, 7204 JN Zutphen. Het pand waar onze praktijk gevestigd is, heet 'Vijverstaete'. Bij binnenkomst kan je je melden bij de receptie.

De praktijk is ook met het openbaar vervoer goed te bereiken.

Vanaf het NS station van Zutphen gaan de buslijnen 82 en 83 richting Warnsveld en Doetinchem. Stap uit op de halte ‘Warnsveld Welgelegen’.  Je moet dan nog 5 minuten (terug)lopen.

Heb je een probleem of klacht?

PeP staat voor kwalitatief goede zorg. We streven naar duidelijkheid, goede communicatie en werken volgens de beroepscode/richtlijnen van het NIP (Nederlands Instituut van Psychologen). Dat neemt niet weg dat er soms toch iets mis kan gaan en je teleurgesteld bent of niet tevreden. Als dat het geval is, kun je het beste contact met ons opnemen. Misschien is er sprake van een misverstand en kan de onvrede in een gesprek worden weggenomen. We proberen te leren van de klachten!

Komen we hier niet uit, dan kunt u contact opnemen met de interne klachtenfunctionaris van Jeugdpsycholoog & co. De heer Jan Rietman. hij is via het volgende mailadres bereikbaar:  g.rietman1@upcmail.nl . Jan Rietman zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om verder met u in gesprek te gaan en samen met u en de behandelaar te zoeken naar een oplossing. Het doel is om samen tot een  goede oplossing te komen. Mocht dit niet lukken dan zal Jan Rietman in overleg met de cliënt en behandelaar de klacht overdragen aan een externe klachtenfunctionaris van de beroepsvereniging. Dit is het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP). Zie voor de klachtenprocedure de volgende link: http://www.psynip.nl/het-nip/tuchtrecht-en-klachten/klachtprocedure/

Wat is jullie privacybeleid?

Dat vind je hier terug. Alle psychologen hebben een beroepsgeheim. Dat betekent dat alles wat je bespreekt in principe onder ons blijft. Zonder jouw toestemming geven we geen informatie aan anderen. Dat bespreken we ook in het intakegesprek

Voor het versturen van brieven en rapporten gebruiken we zorgmail een beveiligde maildienst. Vragenlijsten worden verstuurd via Embloom.

Leveren jullie ook e-health?

In sommige gevallen biedt e-healt een waardevolle aanvulling op de behandeling. Bijvoorbeeld voor het bijhouden van stemming of slaapproblemen. Ook is het soms handig om ouders of kinderen informatie te geven via e-health en zijn er programma’s die aanvullend aan de therapie goed werken. Wij gebruiken hiervoor het programma embloom.